خواص گلاب برای پوست

خواص گلاب برای پوست صورت و بدن چیست؟

نحوه مصرف گلاب برای پوست چگونه است؟

روش تهیه انواع ماسک گلاب و تونر گلاب برای پوست صورت چیست؟

سوالاتی است که در این مقاله به آن جواب داده می شود.

یکی از شگفت انگیز ترین مایعات که دارای بوی خوش و ظاهری شفاف است، گلاب می باشد که با استفاده از گل محمدی بدست می آید. این مایع خوش عطر به عنوان گرانترین اسانس دنیا شناخته می شود و در خانه های ایرانی به عنوان چاشنی در دسر، حلوا، شله زرد، نوشیدنی ها و شربت ها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین گلاب دارای خاصیت های فراوانی برای سلامتی بدن است، به همین منظور ما میخواهیم برای شما خواص گلاب برای پوست را بیان کنیم که میتوانید از آن برای داشتن پوستی شاداب و جوان استفاده نمایید.

در این مطلب سعی شده است که فواید گلاب ( Rose Water Benefits ) برای پوست  به همراه طرز مصرف آن برای نتیجه گیری بهتر، بیان شود که امیدواریم از این محتوا استفاده ببرید.

گلاب مخصوصا گلاب اصل کاشان در درمان جوش و آفتاب سوختگی تاثیر بسیاری دارد و می تواند به عنوان یک تمیز کننده قوی برای پوست صورت به کار گرفته شود. اما در مورد روشن کردن پوست و یا تیره کردن آن برخی ها سوال می پرسند که آیا گلاب پوست را تیره می کند؟

در این مورد باید گفت که گلاب اگر به پوست شما سازگار باشد، قطعا می تواند به عنوان یک روشن کننده طبیعی مورد استفاده قرار بگیرد. در واقع گلاب می تواند با تنظیم چربی صورت به روشن شدن و براق شدن پوست صورت کمک کند.

نکته مهم این است که برای بررسی حساسیت داشتن پوست به گلاب، بهتر است مقداری از آن را روی بازو بمالید و اگر با خارش، قرمزی و سوزش مواجه نشد، می توانید از گلاب برای پوست خود استفاده نمایید.

خواص گلاب برای پوست 

پاکسازی پوست با گلاب

به این علت که روزانه ممکن است گرد و غبار و آلودگی های زیادی روی صورت ما بنشیند، بهتر است که هر شب یا بعد از هر بار خارج شدن از منزل، پوست خود را تمیز کنید و شستشو دهید. برخی ها از شامپو ها و صابون های شیمیایی برای شستشوی صورت خود استفاده می کنند، اما ما توصیه میکنیم که از گلاب برای تمیز شدن پوست صورت استفاده نمایید.

گلاب یک تونر طبیعی است. در حقیقت تونر ها می توانند با آب رسانی به پوست باعث از بین رفتن آلودگی ها و تمیز شدن پوست شوند. همچنین اگر میخواهید قبل از استفاده از کرم های روشن کننده، یک پاک کننده طبیعی صورت داشته باشید، ما استفاده از گلاب سرد را با پنبه توصیه می کنیم.

تهیه تونر گلاب برای پاکسازی پوست: ترکیب گلاب با گلیسیرین برای پاکسازی صورت افرادی که پوست خشک دارند، مناسب است. پس ۳۰ میلی لیتر گلاب + ۵ میلی لیتر گلیسرین را با هم ترکیب نموده و روی پوست بمالید. بعد از آن می توانید با یک دستمال این ترکیب را پاک کنید.

ترکیب گلاب و سرکه هم برای افرادی توصیه می شود که دارای پوست چرب هستند. ۳۰ میلی لیتر گلاب + ۵ میلی لیتر سرکه ( ترجیحا سرکه سیب ) را ترکیب کنید و روی صورت بمالید و خوب ماساژ دهید، سپس به آرامی با دستمال پاک کنید.

مرطوب کننده طبیعی پوست 

همانطور که گفتیم، گلاب یک تونر طبیعی است و می تواند پوست صورت را آبرسانی کند. با استفاده از گلاب می توانید پوست خود را مرطوب کنید. با استفاده از خواص گلاب، پوست تقویت شده و به درمان بافت های آسیب دیده می پردازد و به این صورت خشکی پوست برطرف می شود.

تهیه ماسک گلاب برای مرطوب کردن پوست: ترکیب ۳ قاشق غذاخوری گلاب + یک قاشق غذا خوری زیتون را روی پوست خود بمالید و نتیجه آن را در برطرف کردن خشکی پوست خود ببینید.

جوان سازی پوست با گلاب

گلاب به شما کمک می کند که چین و چروک پوست صورت را رفع کنید و پوست خود را جوان سازی نمایید. گلاب می تواند با حذف رادیکال های آزاد به کاهش چین و چروک صورت کمک کند.

طرز تهیه ماسک جوان سازی پوست با گلاب : ترکیب گلاب و عسل میتواند ماسک خوبی برای جوان سازی پوست شما باشد. پس از ۴ قاشق غذا خوری عسل + ۳ قاشق غذاخوری گلاب برای تهیه ماسک جوان سازی استفاده کنید. این ماسک را روی صورت خود بمالید و بعد از ۱۵ دقیقه می توانید با آب مایل به سرد شستشو دهید.

برطرف کردن اگزما و پسوریازیس با گلاب

بیماری پوستی پروانه ای یکی از بیماری های رایج پوستی است که ناشی از خشکی بیش از اندازه و کاهش چربی پوست می باشد. می توانید برای درمان این زخم ها پنبه را به گلاب آغشته نموده و آن را به محل زخم و اطراف آن بمالید تا از خواص گلاب به عنوان ضد التهاب پوست برای درمان این بیماری بهره مند شوید.

درمان آفتاب سوختگی، بثورات و ضایعات پوستی با گلاب

اگر بیش از اندازه زیر نور آفتاب بمانید، بافت پوست صورت آسیب می بیند و به صورت تیره در می آید، به این معضل آفتاب سوختگی گفته می شود. شما می توانید از گلاب برای برطرف کردن آفتاب سوختگی استفاده کنید که می تواند به ترمیم و لایه برداری پوست بپردازید.

تهیه ماسک گلاب برای رفع آفتاب سوختگی پوست صورت: ریحان یکی از سبزیجات مفید برای آبرسانی و روشن کردن پوست می باشد. از ترکیب ۱۰ برگ ریحان خرد شده + ۲۰۰ میلی لیتر گلاب را برای چند ساعت در یخچال بگذارید و سپس می توانید روی پوست خود ماسک کنید و از نتایج آن شگفت زده شوید.

درمان پوست چرب با استفاده از گلاب

گلاب برای تنظیم و کنترل چربی پوست بسیار مفید است، پس می توانید از آن برای درخشان شدن و برطرف کردن چربی پوست صورت استفاده نمایید.

طرز تهیه ماسک گلاب برای رفع پوست چرب: سرکه سیب به مقدار یک قاشق غذا خوری را در نصف استکان گلاب ترکیب کنید و آن را روی پوست صورت خود به مدت ۱۵ دقیقه ماسک کنید. بعد از آن می توانید با آب سرد شستشو دهید.

درمان جوش، آکنه و کک و لک صورت

یکی از خواص گلاب برای پوست، برطرف کردن جوش ها و آکنه های پوستی است. مشکلاتی که در کبد وجود دارند می توانند یکی از عوامل مهم در ظاهر شدن جوش روی صورت باشند. همچنین استفاده بیش از اندازه از پاک کننده های صابونی می تواند تعادل پوست شما را بر هم زده و باعث بروز جوش و آکنه شود.

در ضمن اگر از ضد آفتاب استفاده نکنید، ممکن است پوست شما در آفتاب آسیب ببیند و پر از لک و کک های ناشی از آفتاب سوختگی شود.

تهیه انواع ماسک گلاب برای رفع لک و جوش صورت:

  • ماسک گلاب و آب لیمو ترش:

آب لیوم ترش را بگیرید و یک قاشق غذا خوری از آن را با ۱ قاشق غذا خوری گلاب ترکیب نموده و آن را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه ماسک کنید تا جوش های شما برطرف شود.

  •  ماسک گلاب و زعفران برای جوش:

۱ قاشق چایخوری زعفران دم کشیده را با نصف فنجان گلاب ترکیب کنید و به عنوان ماسک استفاده نمایید.

  •  ماسک گلاب و آلوئه ورا برای پوست جوش دار:

آلوئه ورا یکی از مهم ترین گیاهانی است که برای ترمیم پوست صورت می تواند به کار گرفته شود. ترکیب آن با گلاب می تواند اثر فوق العاده ای را برای درمان جوش و برطرف کردن جای جوش داشته باشد. ۱ قاشق غذا خوری از گلاب + ۱ قاشق غذا خوری از ژل آلوئه ورا را باهم ترکیب کنید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی صورت خود ماسک کنید و سپس با آب سرد بشویید.

درمان پف زیر چشم

اگر زیر چشم شما تیره شده است و یا پف دارد، می توانید با استفاده از گلاب این تیرگی و پف را برطرف نمایید.

تهیه ماسک گلاب برای رفع تیرگی و پف زیر چشم: نصف قاشق آب لیموی تازه را با نصف قاشق گلاب ترکیب نمایید و آن را در محل تیرگی و پف استفاده نمایید. یادتان باشد که به هیچ عنوان با چشم باز از این ماسک استفاده نکنید.

برطرف کردن تیرگی زیر بغل

گلاب می تواند با ترمیم پوست آسیب دیده در دیگر نواحی بدن به غیر از صورت، تیرگی را برطرف نماید. یکی از مکانهایی که تیره می شود، زیر بغل است. استفاده از تیغ و موادی برای برطرف کردن مو های زائد، سبب تیرگی زیر بغل می شود که می توان با استفاده از خواص گلاب در رفع تیرگی پوست به برطرف کردن تیرگی آن پرداخت.

تهیه ماسک گلاب برای رفع تیرگی زیر بغل: شما می توانید یک قاشق غذا خوری پودر چوب صندل را با چند قطره گلاب ترکیب کنید. مقدار این چند قطره باید به گونه ای باشد که سبب شود یک ترکیب خمیری شکل بوجود بیاید. این خمیر را روی محل تیرگی زیر بغل بمالید و مدتی صبر کنید و سپس می توانید آن را با آب سرد بشویید.

رفع تیرگی و آفتاب سوختگی دست و پا

با استفاده از ترکیب گلاب و ریحان می توانید تیرگی دست و پا که ناشی از آفتاب سوختگی است را برطرف نمایید. برای هر قسمت از دست و پا بهتر است که ۲۰ برگ خرد شده ریحان را با یک و نیم لیوان گلاب ترکیب نموده و آن را روی ناحیه تیره شده بمالید. استفاده در یک دوره چند روزه ( حداقل ۴۰ روز ) می تواند به برطرف شدن تیرگی دست و پا منجر شود.

حالا نوبت شماست

  • در قسمت نظرات برای من از تجربیات خود بگویید.
  • آیا شما هم از گلاب برای پوست خود استفاده می کنید؟
  • برای ماسک گلاب از روش خواستی استفاده می کنید؟
  • کدام روش استفاده از گلاب برای شما تاثیر بیشتری داشته است؟
برچسب‌ها:

۱ دیدگاه

  1. عسل 23 نوامبر 2021 پاسخ

    خوب بود باحالانه دنبالتون می کنم

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.