خواص عرق رازیانه برای زنان

خواص عرق رازیانه برای زنان چیست؟ 

فواید رازیانه در تنظیم قاعدگی ، تقویت هورمون های زنانه و خونسازی چیست؟

عرق رازیانه برای افزایش شیردهی خوب است؟

زمان و طریقه مصرف عرق رازیانه چگونه است؟ با ما همراه باشید.

به طور کلی مهمترین خواص عرق رازیانه عبارتند از : شیرافزا و قاعده آور، ضد ضعف مفاصل، ضد سرفه و خونریزی سینه، خون ساز، مفید جهت درد پهلو. در ادامه با مهمترین خواص عرق رازیانه برای زنان و نحوه ی مصرف آن  آشنا می شویم. 

خواص عرق رازیانه 

طبیعت عرق رازیانه گرم است و دارای خواص ویژه ای برای زنان می باشد و توصیه می شود که خانم ها حتما برای درمان و تنظیم هورمونی و پیشگیری از برخی از بیماری ها، از آنها استفاده کنند. گیاه رازیانه دارای تعداد بسیار زیادی از هورمونهای زنانه می باشد که مصرف آن می تواند سبب بازگشت وضعیت عادی در خانم هایی شود که از کمبود هورمون های زنانه رنج می برند.

خواص عرق رازیانه

 

  • برطرف کردن اختلالات زنانه

همانطور که گفتیم رازیانه برای بانوان بیشتر توصیه می شود. یکی از خواص این گیاه این است که در زنان یائسه می تواند سبب کم شدن و یا برطرف شدن عوارض و علائم یائسگی زودرس  شود و در واقع سبب برگشت دوران عادت ماهیانه به زندگی خانم ها گردد.

همچنین برطرف کردن اختلالات هورمونی در بانوان یکی دیگر از تاثیراتی است که می توان برای عرق رازیانه برشمرد. بعضی از اختلالات هورمونی در خانم ها با علائمی بروز می کنند مثل لکه بینی ممتد قبل و بعد از عادت ماهیانه که برای برطرف شدن آن باید این اختلال هورمونی را در بدن خود شناسایی و آن را برطرف نمایند. بهترین راه، استفاده از عرق گیاهی رازیانه می باشد.

اگر زنان دچار خونریزی کم در دوران عادت ماهیانه و قاعدگی هستند، می توانند برای برطرف کردن این مشکل، از رازیانه استفاده نمایند.

لازم به ذکر است، خانم هایی که خونریزی آنها طبیعی و نرمال است، توصیه می شود که از عرق رازیانه استفاده نکنند.

خانم ها می توانند برای برطرف شدن مشکلات هرمونی خود با استفاده طب سنتی، طی یک دوره ۴۰ الی ۶۰ روزه هر روز بعد از هر وعده غذایی یک استکان از عرق رازیانه را مصرف کنند و از خواص آن برای تنظیم اختلالات هورمونی خود استفاده نمایند. جهت خرید می توانید از از طریق عطاری آنلاین گیاه نوش اقدام نمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاهده تصاویر و نحوه تولید محصولات و دریافت کد تخفیف خرید محصولات، اینستاگرام عطاری گیاهنوش را دنبال کنید. صفحه اینستاگرام  (giahnoosh_com@)

 درمان کیست تخمدان

یکی از مشکلاتی که در بانوان دیده می شود، بیماری کیست تخمدان است. کیست تخمدان یک بیماری و مشکل شایع و رایج در بین بانوان است که در دوران قاعدگی رخ می دهد. برای درمان این بیماری و برطرف کردن علائم ناشی از آن می توانید از عرق گیاهی رازیانه کاشان استفاده کنید.

  • کاهش موهای زائد

برخی از زنان هستند که با مشکل ظاهر شدن موهای زائد بر روی نواحی صورت مواجه می شوند. این مشکل ناشی از کمبود هورمون های زنانه یا اختلال در آنها است. بهتر است بین یک دوره ۴۵ الی ۶۰ روزه از رازیانه به صورت روزانه بعد از هر وعده غذایی استفاده نمایید. به مرور زمان باعث کاهش و حذف موهای زائد خواهد شد.

  • بازکننده گرفتگی های کبد

متاسفانه یکی از مشکلات شایع در دوران امروزی، مشکلات مربوط به کبد است که به خاطر رژیم های غذایی نادرست ایجاد می شود. چربی زیاد باعث می شود، دیواره کبد از چربی ها پر شود و در نهایت مجاری ورودی و خروجی آن با گرفتگی روبرو شود. برای برطرف شدن این مشکل می توانید از عرق رازیانه استفاده نمایید.

همچنین اگر جوش هایی در روی صورت شما دیده می شود که احتمالا منشا آن گرفتگی کبد است، با مصرف این گیاه برطرف خواهد شد.

  • خون سازی

رازیانه دارای منابع آهن و اسید فولیک زیادی است. اگر با مشکل کم خونی مواجه هستید، برای برطرف کردن آن مصرف رازیانه توصیه می شود. با مصرف رازیانه در طی یک دوره مشخص می توانید میزان جذب آهن را در بدن خود افزایش دهید و به علاوه به خون سازی در بدن خود کمک زیادی کنید.

  • ضد ضعف مفاصل

همانطور که خدمتتان عرض کردیم، طبیعت رازیانه گرم است. گرمی ها برای کاهش ضعف اجزای بدن مفید هستند. اگر با مشکل ضعف اعضا بدن به خصوص ضعف مفاصل روبرو هستید، مصرف عرق گیاهی رازیانه به شما توصیه می شود.

  • ضد سرفه و خونریزی سینه

افرادی که سرفه شدید دارند که ممکن است ناشی از حساسیت، آنفلوآنزا و یا سرماخوردگی باشد، می توانند با استفاده از رازیانه به صرفه های خود پایان دهند. استفاده از این عرق گیاهی سبب نرم شدن گلو می شود و در نتیجه از سرفه های خشک جلوگیری می کند.

  • درمان مشکلات روحی و روانی

غیر از تاثیراتی که رازیانه بر جسم و تنظیم هورمون های آنها دارد، می تواند برای پیشگیری و درمان بیماری های روحی و روانی از جمله افسردگی مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین استفاده از رازیانه برای افسردگی بعد از زایمان به خانم ها توصیه می شود و تاثیر فوق العاده ای برای آنها خواهد داشت.

  • شیرافزایی

اگر بانوان با کمبود شیردهی روبرو هستند، بهتر است از عرق گیاهی رازیانه بهره ببرند که باعث افزایش شیر در دوران شیردهی مادران می گردد. 

  • طراوت و شادابی پوست

می توان از رازیانه برای شادابی و طراوت پوست هم بهره برد. شما می توانید از رازیانه برای رفع چین و چروک صورت خود بهره ببرید. مصرف به صورت خوراکی موثر است و می توانید برای نتیجه گیری بهتر پنبه را با مقداری از عرق رازیانه آغشته نمایید و آن را به شکل دورانی به روی چین و چروک های صورت خود بمالید.

سخن پایان اینکه تمامی خواص مطرح شده در بالا در گرو اصل بودن و درست مصرف کردن محصول گیاهی می باشد. عطاری گیاهنوش یکی از تولید کننده گان و فروشندگان عرقیات سنتی کاشان می باشد که محصولاتش به صورت اینترنتی نیز قابل دسترس می باشد. 

جهت خرید عرق رازیانه سنتی کاشان می توانید از طریق لینک زیر وارد شوید و یا عطاری گیاه نوش رو در گوگل  جستجو بفرمایید.

خرید عرق رازیانه سنتی کاشان

 

 

برچسب‌ها:

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.