درمان گیاهی قند خون

قویترین پایین آورنده قند خون در عرقیات گیاهی کدامند؟

چه گیاهانی برای کاهش قند خون استفاده می‌شوند؟

 ما در این مقاله از مجموعه مقالات عطاری گیاهنوش، بهترین و قویترین عرقیات گیاهی را معرفی می کنیم که برای درمان قند خون بالا استفاده می شوند. 

این عرقیات گیاهی دارای مکانیسم های طبیعی  پایین آورنده قند خون و درمان گیاهی دیابت می‌باشند و شما می‌توانید از این موارد هم به صورت متعادل و با تجویز کارشناسی شده، استفاده نمایید.

 

جهت مشاوره اختصاصی، مشاهده تصاویر و نحوه تولید محصولات و دریافت کد تخفیف خرید محصولات، اینستاگرام عطاری گیاهنوش را دنبال کنید. صفحه اینستاگرام  (giahnoosh_com@)

عرقیات پایین آوردنده قند خون

در ادامه به قویترین عرقیات پایین آورنده قند خون اشاره می‌کنیم که می‌توانند برای کاهش قند خون استفاده شوند، اما اگر سابقه افت قند خون دارید، بهتر است در مصرف این گیاهان دقت لازم را داشته باشید و از افراد متخصص در این زمینه بیشتر پرس و جو کنید.

عرقیات پایین آورنده قند خون

مهمترین عرقیات پایین آورنده قند خون بوقناق، آلوئه ورا، بابا آدم، برگ گردو، رزماری، گزنه، سیر، کاسنی، شنبلیله و معجون قند خون گیاهنوش می باشد که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

مکانیسم این گیاهان و عرقیات گیاهی افزایش انسولین و کمک به ذخیره سازی قند در کبد است تا باعث تشدید بیماری قند خون بالا نشود و به مرور زمان به بهبود کامل برسد.

  • عرق آلوئه ورا

یکی از محصولاتی که به کرات در صنعت و مصارف سنتی کاربرد دارد، آلوئه ورا است که به صورت های گوناگون موجود است. با مصرف عرق آلوئه ورا می‌توانید به دفع قند خون اضافی بدن و درمان گیاهی قند خون بالاکمک کنید و به سرعت قند خونتان کاهش یابد و مصرف آن ناشتا توصیه می‌شود.

  • عرق بوقناق

یکی از گیاهان بسیار کاربردی در طب سنتی، بوقناق می‌باشد که با نام دیگر باباخازن هم شناخته می‌شود. گل این گیاه به رنگ بنفش و آبی است و می‌تواند خواص فراوانی را در پیشگیری و درمان بیماری ها داشته باشد. غیر از بحث دیابت یا قند خون مصرف بوقناق می‌تواند به پاکسازی کلیه و کبد کمک کند و همچنین افرادی که فشار خونشان بالا می‌رود، می‌توانند برای پایین آوردن فشار خون از این گیاه مصرف کنند.

مصرف بوقناق برای درمان گیاهی قند خون بسیار توصیه می‌شود، چون این گیاه تاثیر شگفت انگیزی در کاهش قند خون از خود به جای می‌گذارد. عرق بوقناق یا دمنوش آن روش هایی است که می‌توانید برای مصرف بوقناق برگزینید که راحت ترین آن مصرف به صورت عرق بوقناق می‌باشد.

افرادی که دارای بیماری دیابت هستند و قند خون آنها بالای ۲۰۰ است توصیه می‌شود که هر ۴ ساعت به مصرف مقداری مشخص از این گیاه روی آورند. بوقناق می‌تواند با تحریک ترشح انسولین از لوزالمعده، به تجزیه قند خون و در نتیجه به کاهش آن در بدن بیماران دیابتی کمک کند.

  • عرق بابا آدم

گیاه بابا آدم یک گیاه علفی معجزه آسا است که علاوه بر کاربرد در طب سنتی، در طب نوین هم کاربرد فراوانی دارد. بابا آدم به نام های دیگری چون باردان و فیلگوش هم شناخته می‌شود که ظاهری سخت و خشن دارد و برگ های آن به رنگ بنفش هستند. درمان کچلی، تنظیم قند خون، مسکن درد ، درمان رماتیسم و غیره کاربرد دارد و مهم ترین دلیلی که از آن در این بند نام بردیم، کاربرد آن در درمان دیابت است.

مصرف روزانه آن در وعده های سه گانه سبب می‌شود که به میزانن قابل توجهی از مقدار قند خون موجود در بدن بیماران دیابت کاسته شود. همچنین کسانی که از در دوران دیابت از میل به شکر و شیرینی رنج می‌برند، می‌توانند با مصرف این گیاه به صورت ناشتا، این میل را در طول روز کاهش دهند. نحوه مصرف این گیاه می‌تواند به صورت عرق بابا آدم و یا دمکرده برگ آن باشد.

  • عرق برگ گردو

جالب است بدانید که علاوه بر خواصی که برای مغز گردو نام برده می‌شود، برگ آن هم در طب سنتی کاربرد دارد و می‌توان از خواص آن برای پیشگیری و درمان برخی از امراض مثل دیابت بهره برد. این گیاه به صورت جوشانده و عرق برگ گردو، می‌تواند مصرف شود.

عرق برگ گردو می‌تواند به جذب گلوکز در بدن کمک کند و به این روش سبب پایین آوردن قند خون در بدن و درمان گیاهی دیابت شود. البته باید در مصرف این عرق احتیاط نمود تا باعث آسیب به کبد نشود.

  • عرق رزماری

یکی دیگر از گیاهانی که می‌تواند ما را در جدال با بیماری دیابت پیروز کند، رزماری است که مصرف آن به صورت عرقیات یا دمنوش توصیه می‌شود. این گیاه آرامبخش بسیار خوبی است و می‌تواند به کاهش قند خون در بدن شما کمک کند. اگر برای دیابت می‌خواهید عرق رزماری را مصرف کنید، روزانه بیش از سه وعده توصیه نمی‌شود.

  • عرق گزنه

گزنه یک گیاه علفی است که که ساقه های منشعب و برگ های سبز رنگ و سوزنی شکل دارد. می‌توان از قسمت های مختلف این گیاه برای خواص درمانی استفاده برد که یکی از کاربرد های آن که در پزشکی نوین هم در تولید داروهای ضد دیابت استفاده می‌شود، خاصیت ضد قند خون می‌باشد.

استفاده از عرق گزنه در دوزهای محدود شده می‌تواند به بیماران دیابتی کمک کند تا قند خون موجود در بدنشان به شدت کاهش پیدا کند. گزلین موجود در عرق گزنه می‌تواند به انسولین در وارد کردن گلوکز به سلول کمک بسیاری کند.

  • عرق سیر

سیر یکی از اعجاب انگیز ترین گیاهانی است که در همه فرهنگ ها به آن توجه ویژه شده است. درمان گیاهی دیابت با سیر، یکی از روش های درمانی موثر است که می‌تواند باعث کاهش قند خون در افراد شود.

  • عرق کاسنی

کاسنی به ویژه ریشه آن از جمله گیاهانی است ک می تواند به درمان دیابت کمک کند. این گیاه حاوی ماده‌ای به نام اینولین است. اینولین با تحریک تولید هورمون‌های کنترل کننده قند خون (به صورت غیر مستقیم) نظیر انسولین، نقش مهمی در پیش‌گیری و کنترل دیابت ایفا می‌کند. همچنین برخی تحقیقات دیگر نشان داده است که مصرف عصاره گیاه کاسنی با برداشت زیادتر گلوکز از خون، باعث کنترل قند خون می‌شود.

  • عرق شنبلیله

شنبلیله از جمله گیاهانی است که دارای خواص بی شماری است. خواص هیپوگلیسمیک آن در بهبود تحمل گلوکز و کاهش سطح قند خون نقشی اساسی دارد. همین طور فیبر موجود در شنبلیله باعث کند شدن جذب کربوهیدرات و قند می شود.

  • معجون قند خون گیاهنوش

معجون قند خون گیاهنوش که در فروشگاه و صفحه اینستاگرام ما موجود می باشد یک ترکیب فوق العاده از عرقیات کاهنده قند خون با نسبت خاص می باشد که برای کاهش قند خون و مهمتر درمان قند خون بالا بسیار موثر می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه محصول و یا اینستاگرام ما مراجه فرمایید.

طریقه مصرف عرقیات پایین آورنده قند خون

برای این که نحوه مصرف عرقیات پایین آورنده قند خون را بیان کنیم لازم است بدانیم این عرقیات را برای کدام عضو بدن مصرف می کنیم. به این دلیل که مصرف این عرقیات برای اصلاح کارکرد کبد است که یکی از وظایف آن ذخیره قند اضافی در بدن می باشد، بهترین زمان که بیشترین تاثیر را روی کبد می گذارد زمانی است که معده خالی باشد. به این ترتیب صبح ناشتا و یا دو الی سه ساعت بعد از وعده غذایی زمان مناسب برای مصرف این عرقیات می باشد.

جهت مشاوره اختصاصی برای شما می توانید در صفحه اینستاگرام به ما پیام دهید.

در این مقاله به برخی از مهمترین عرقیات پایین آورنده قند خون به همراه طریقه مصرف اشاره گردید.

البته برای افرادی هم که نگران هستند که دیابتی شوند، بهتر است برای پیشگیری از این دست گیاهان استفاده نمایند.

دقت داشته باشید که استفاده بی رویه از عرقیات برای پیشگیری از دیابت می تواند مضر باشد و نباید در مصرف آنها زیاده روی کرد.

اگر شما هم گیاه و یا عرقیاتی را می‌شناسید که در کاهش قند خون موثر می‌باشد، می‌توانید در قسمت نظرات این مقاله جهت استفاده سایر عزیزان بنویسید. 

اطلاعاتی که در این مقاله ارائه شده است بر اساس آخرین منابع و مطالعات موجود بوده اما باید توجه داشته باشید که اطلاعات پزشکی و علمی در حال تغییر و به‌روزرسانی است، و جدیدترین تحقیقات و مطالب ممکن است اطلاعات قبلی را تکمیل یا تغییر دهد. در کل، همیشه مهم است از منابع معتبر و رسمی برای دریافت اطلاعات استفاده کنید و در صورت ابهام یا نگرانی، با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب‌ها:

2 دیدگاه

  1. محمد 18 ژانویه 2024 پاسخ

    عرق یونجه هم برای کم خونی خوبه و هم دیابت

    • گیاهنوش 22 ژانویه 2024 پاسخ

      سلام محمد عزیز
      ممنون از اشتراک گذاری نظرت
      برای کم خونی عرق یونجه خوب هست اما معمولا برای دیابت کمتر توصیه میشود

ارسال یک دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.